Wij geloven

Wereldwijs is een protestants christelijke school, waar kinderen en ouders van alle geloven en overtuigingen welkom zijn. We gaan respectvol om met de opvattingen van anderen: iedereen mag zichzelf  zijn, een eigen mening hebben en zich veilig voelen in de groep en op school. Daarbij houden we vast aan onze protestants christelijke vormen: we openen de dag met gebed, vertellen Bijbelverhalen en zingen christelijke liederen. Bij een gezamenlijke viering van Kerst of Pasen zijn zowel alle kinderen als hun ouders aanwezig.

“God is liefde, en wie in de liefde blijft, blijft in God en God blijft in hem”
 1 Johannes 4 :16a

Dr. F.M. Wibaut

Gebaseerd op bovenstaande tekst heeft kunstenaar Lisette van der Maten, een muurschildering gemaakt. Bij de ingang van CBS Wereldwijs kan je deze vinden.

Daar passen ook de 10 woorden bij, die passen bij de identiteit van CBS Wereldwijs. Deze woorden zijn zorgvuldig gekozen met het gehele team.

CBS Wereldwijs is onderdeel van Cambium