CBS Wereldwijs maakt kinderen wereldwijs.

“Wereldwijs” staat voor de ontwikkeling van kinderen in alle facetten van  ZES en VIER = 10. Daar willen we naar streven.

De 10 staat voor eruit halen wat er in zit op een gevarieerde en vernieuwende manier. Want 65% van alle kinderen die nu op school zitten komen in banen die nu nog helemaal niet bestaan. We moeten dus onderwijzen in kennis, maar zeker ook in vaardigheden.

In dat leren, Zes en Vier = 10, zijn we onderdeel van de wereld, die we verantwoordelijk en met een open blik tegemoet treden. De kinderen leggen bij ons een basis om te functioneren in deze wereld en om te gaan met deze wereld.  “Wijs” staat ook voor talenten.  Elk kind heeft zijn eigen kwaliteiten. Die zoeken we op en maken we zichtbaar.
Zes en Vier = 10 staat ook voor een veilige plaats willen zijn voor kinderen. Daarom besteden we elk jaar bewust veel aandacht aan groepsvorming en de sfeer in de groep.

Zonder relatie geen onderwijs.

CBS Wereldwijs is onderdeel van Cambium